Turism prin raliu sau invers?

Daca anul trecut v-am obisnuit cu cateva interviuri cu pilotii prezenti la Transilvania Rally si v-a placut, am zis sa continuam si de ce sa nu incepem cu un clujean.

Si-a transformat din fan in pilot la varsta la care si-a permis acest lucru si nu crede ca e prea tarziu. Dupa parerea lui, raliurile au nevoie de domeniul turismului iar turismul se dezvolta si din raliuri. Astazi va prezentam cu placere, in mic interviu cu pilotul clujean Sebastian Gioasa, care crede ca cel mai important lucru este sa te inteleg in totalitate cu persoana din dreapta indiferent ca e o el sau o ea.

 

T.R.: Crezi ca la Cluj vei putea ajunge pe primul loc? O sa ai familia si fani mai aproape, crezi ca te va ajuta?

S.G.: Obiectivul este castigarea clasei 9 si a Cupei Suzuki si sunt increzator ca acest lucru se poate realiza si la Cluj. Suportul familiei, prietenilor si fanilor este tot timpul important, cu atat mai mult la o etapa de casa unde asteptarile tuturor dar si emotiile noastre ca participanti sunt mult mai mari.

T.R. : Cat de stransa este acum lupta pentru primul loc? Pe care dintre contracandidatii tai ii consider mai buni?

S.G.: Daca ne referim la ambele categorii in care suntem angrenati (clasa 9 si Cupa Suzuki) lupta este extrem de stransa si sunt convins ca doar dupa ultima etapa putem vorbi de un castigator. Chiar daca momentan avem un avans considerabil in ambele clasamente lucrurile se pot schimba in doar o etapa, asta e si frumusetea raliurilor, nu prea exista calcule matematice. Pe toti colegii din clasa 9 ii consider contracandidati seriosi si oricand unul din ei poate surprinde.

T.R. :  Care este parerea ta despre Superspeciala Faget? Ce parere ai de SuperSpeciala Turda?

S.G. : Fagetul este o proba unica si foarte spectaculoasa, din pacate nu pe gustul meu avand in vedere alternarea suprafetelor, faptul ca rulam cu gume de asfalt si peste  toate astea o parcurgem intr-un sens si pe noapte. Oricum va fi una din probele decisive ale raliului alaturi de Tarnita, parcursa tot de doua ori in ziua de sambata. SS Turda este o noutate desi mi-ar fi placut enorm sa se reediteze superspeciala din centrul Clujului de acum 2 ani, din pacate se pare ca acest lucru nu mai este posibil din incapatanarea unor edili.

T.R. :  Cum se impaca travel/turismul cu raliurile?

S.g. : La modul general nu pot exista unul fara altul, raliurile au nevoie de domeniul turismului iar turismul se dezvolta si din raliuri. In cazul meu, lucrand in domeniul turismului, este o problema din cauza timpului limitat pe care il am pentru practicarea sportului cu motor, orice deplasare la o etapa de campionat presupunand  sacrificii.

T.R.: Cum de asa de tarziu debutul in raliu?

S.G. :De cand ma stiu am fost un impatimit a tot ce are motor si mai ales raliuri, dar nu am avut timpul disponibil si nici bugetul necesar pentru a dezvolta aceasta pasiune. La varsta la care mi-am permis cat de cat aceasta extravaganta am intrat in aceasta lume si nu cred ca voi mai putea renunta vreodata.

T.R. : Tinand conte de schimbarea din echipa ta, cum e mai bine copilot femei sau barbat? Si care cine a fost mai autoritar?

S.G. : Nu cred ca are vreo relevanta, important este sa te intelegi cu cel din dreapta ta, sa ai incredere in copilot si el/ea sa cunoasca in totalitate acest domeniu. Nu as face nici o declaratie privind autoritatea pentru ca de multe ori femeile sunt peste barbati, chiar daca discutam de alte domenii…….”

  Editia din 2014 a Transilvania Rally este sustinuta de: Banca Transilvania, Kremsmueller Romania, Compexit Trading, dealer oficial Skoda in Cluj-Napoca si de Garmin. Organizatorii Transilvania Rally au ales sa creasca nivelul de securitate si in ceea ce priveste, masina de concurs. Echipajele participante la etapa IV-a din CNR, Transilvania Rally vor fi monitorizate prin sisteme GPS, oferite de Evo GPS.