Se apropie startul Transilvania Rally

A patra etapa a Campionatului National de Raliuri “Dunlop”, Transilvania Rally, se va desfasura la Cluj, in perioada 21-23 iunie.

  • 124 de kilometri de probe speciale
  • suprafata mixta
  • probe legendare reeditate
  • o proba de noapte

Organizatorii isi propun sa creeze un eveniment de exceptie, in masura sa readuca publicul pe probele speciale. In aceasta idee, in programul competitiei sunt indicii clare ca Transilvania Rally 2012 se raporteaza la perioadele romantice ale acestui sport in Romania: cea de la inceputul anilor ’90, dar si cea a anilor ’70-’80.

“Transilvania Rally este un proiect ambitios, dar sunt increzator. Avem o echipa cu adevarat experimentata, toti cei implicati acum in organizare au fost implicati in multe evenimente automobilistice de succes precum Timken Rally, un raliu ce a adunat mii de oameni pe marginea probelor speciale in 1999 sau Transilvania Rally Show, un eveniment ce a strans deopotriva public numeros si nume sonore ale automobilismului mondial, timp de doi ani la Cluj”, a declarat directorul organizatoric, Horatiu Calugar.

Si Bogdan Marisca, cel mai de succes pilot clujean de dupa 1989, este implicat in organizare. “Este o provocare pentru noi, venim dupa o pauza lunga si ne dorim sa aducem o alta abordare in desfasurarea competitiei. Vom incerca sa readucem spectatori pe probele speciale, in acest sens am ales configuratia traseului, prima zi fiind subordonata exclusiv acestui deziderat. Ne ne dorim ca Timken Rally 1999 sa fie o baza de plecare si de la acea audienta de mii de spectatori dorim sa pornim. Dar nici partea sportiva nu a fost uitata, avem probele clasice, de asfalt de la Cluj si anul acesta am venit cu inca o proba, complet noua si foarte interesanta”, a spus Bogdan.

Raliul va debuta joi, 21 iunie, la ora 20,00, cu prezentarea festiva a echipajelor si a automobilelor de concurs in Piata Unirii din centrul Clujului. Vineri, 22 iunie, este o zi dedicata in intregime publicului si spectacolului.

Regasim in program probe de legenda, precum celebra “superspeciala Faget” , a anilor ’90, pe macadam (desi Transilvania Rally este un raliu de asfalt), de la Prunis pana pe platoul dinaintea intrarii in Salicea, dar si continuarea fireasca a acesteia, Fagetul pe asfalt pe coborare, o proba cu are clujenii erau familiarizati inca din anii ’80.

Si, ca spectacolul sa fie total, vor fi doua treceri pe aceasta proba mixta, una la lumina zilei, cu startul la ora 19,14 si una noaptea, la lumina farurilor, cu startul la 22,05, intre ele fiind programata o superspeciala in centrul orasului. In cea mai interesanta parte a specialei “Faget”, unde poate fi urmarita evolutia concurentilor atat pe asfalt cat si pe macadam va fi organizata o zona pentru spectatori, cu spatii de gratare si un ecran imens pe care vor rula imagini din raliuri.

Bogdan Marisca ne convinge ca ziua de vineri nu trebuie ratata: ”Avem o prezentare a masinilor de concurs, a pilotilor, a partenerilor si cateva surprize joi seara in Piata Unirii si avem o zi de vineri absolut noua si, spun eu, foarte interesanta ca si configuratie, cu o prima proba mixta, in premiera absoluta in Romania. Este un mix intre “clasicul” Faget, proba cea mai gustata de Clujeni in raliurile anilor ’70-’80 si “Superspeciala” din raliurile de macadam. Mai mult, aceasta proba se va face de doua ori, la un interval de o ora si jumatate, cea de-a doua trecere fiind pe noapte, o alta premiera pentru acest raliu”.

Sambata, 23 iunie, sunt programate probele “adevarate”, care vor face cu siguranta diferenta: clasicele probe de asfalt Tarnita (de la Barajul Tarnita pana in Marisel) si Dangau (din Manastireni pana in Capusul Mic), dar si o speciala noua, Calatele, practic coborarea de la Dealu Negru la Calatele, o adevarata proba de curaj pentru concurenti.

“Sambata intram in “zona” sportiva a competitiei, cu deja clasica Tarnita cu start de pe al treilea baraj si sosirea sus in Marisel, o proba foarte tehnica, binecunoscuta. Urmeaza o proba complet noua, Calatele, cu startul din Dealu Negru si stopul la intrarea in Calatele, o proba de aproape 9 kilometri desfasurata in totalitate in coborare! O proba rapida, pe un asfalt denivelat in care tupeul pilotului va face diferenta! Dupa care va veni, din punctul meu de vedere, proba de asfalt regina a campionatului, Dangaul in coborare! Rapid, tehnic, ingust, inselator, cu variatii de aderenta, toate ingredientele care ii stau bine unei “regine” a probelor”, a detaliat Bogdan.

Seara, spectacolul se muta in parcarea Polus Center, unde , de la ora 18,25 se va desfasura o noua proba super-speciala care va si inchide raliul, iar festivitatea de premiere va avea loc tot in parcarea mall-ului, de la ora 21,30, in cadrul unui concert sustinut de trupa “Sistem”.

In total, Transilvania Rally are programate 10 probe speciale, insumand 124,2 kilometri, lungimea totala a traseului masurand 437,8 kilometri. Un alt pilot exponential al “generatiei ‘90”, care a acceptat sa se implice in proiectul Transilvania Rally 2012, este George Morar.

“Am intrat in organizare la solicitarea lui Horatiu Calugar, din dorinta ca raliul din Cluj sa nu fie organizat de cineva din afara orasului nostru. Targetul este sa reusim acum, aproximativ in aceeasi echipa, sa organizam un raliu asa cum am reusit in 1999, Timken Rally, care a fost o competitie mult peste ceea ce se organiza in perioada aceea. In acest sens am introdus si partea de macadam a probei Faget care face din ea o proba extrem de interesanta si dificila mai ales ca se va parcurge si noaptea. De altfel toata ziua de vineri inseamna un efort organizatoric imens, dar noi speram sa avem si rezultate dupa acest efort. Si acum, dar mai ales in anii viitori”, a declarat George.

Ideea a fost subliniata de Horatiu Calugar: „Nu este vorba doar despre editia 2012. Transilvania Rally este un proiect de durata si ne dorim ca, in viitor, aceasta sa fie o etapa internationala”, a spus el, in timp ce Bogdan Marisca a fost mai concret: „In ceea ce priveste viitorul, visam ca acest raliu sa fie, candva, nu prea departe, intr-un calendar european sau, de ce nu, mondial”.

Transilvania Rally este organizat cu sprijinul Primariei si al Consiliului Local Cluj-Napoca, Consiliului Judetean Cluj si este sustinut de partenerul oficial Autonet Mobility Show, partenerii Autoworld distribuitor Volkswagen si Audi, Polus Center Cluj, Porsche Finance Group, Grand Hotel Napoca, Lunchbox, Publisys, Webleaf.

Partenerii media ai evenimentului sunt Transilvania Live, Transilvania Look, Kiss FM, 24 Fun, Autorally, Auto Motor si Sport.