Simone Tempestini și Sergiu Itu au câștigat ediția 2020 a Transilvania Rally

Echipajul clujean Simone Tempestini/Sergiu Sebastian Itu a câștigat Total Transilvania Rally 2020 Powered by Ford Performance, a cincea etapă a Campionatului Național de Raliuri BETANO. Cu această victorie, cei doi iși adjudecă și titlul de campioni naționali, cu o etapă înainte de încheierea campionatului intern.  Tânărul Simone Tempestini devine, astfel, pentru a cincea oară campion național absolut.

Locul doi la Transilvania Rally 2020 a fost ocupat de un alt echipaj clujean, Bogdan Marișca/Sebastian Itu, iar pe trei au venit Dan Gârtofan și Tudor Mârza. Acesta a fost și podiumul în Tour European Rally și în European Rally Trophy, cele două competiții europene în care contează raliul de la Cluj. Trebuie remarcată și evoluția entuziasmantă a tânărului Norbert Maior care, alături de sora sa, Francesca Maior, a reușit să obțină locul patru în clasamentul general al raliului cu o mașina de clasă RC4, cu tracțiune doar pe puntea față. Cu victoria la două roți motrice obținută la Cluj, Norbert Maior devine campionul național al acestei clase.

Și la echipe, titlul de campioană pentru sezonul 2020 s-a decis la Cluj. Napoca Rally Academy a urcat pe prima treaptă a podiumului , adjudecându-și, astfel și titlul național. Locul doi la Transilvania Rally a revenit echipei Sibiu Rally Team, iar pe a treia poziție a podimului  la echipe au urcat sportivii DTO Rally Team.

Simone Tempestini: “Sunt extrem de fericit pentru că am ieșit campioni naționali în 2020 chiar acasă. Am reușit să fiu de  5 ori în ultimii 6 ani campion absolut si de 3 ori consecutiv alături de Sergiu și asta mă bucură foarte tare. A fost un raliu greu si din punct de vedere emoțional, însă bucuria pe care o simțim acum, nu se poate descrie în cuvinte, mai ales după raliul de la Iași. Vă mulțumim tuturor pentru tot sprijinul pe care ni l-ați arătat mereu!”

Dan Gîrtofan: “A fost un raliu foarte greu pentru noi, foarte dificil din cauza vremii. A plouat foarte tare sambata după-masa și nu m-am simțit ok pe suprafața umedă. Până la urmă trebuie să acceptăm iar dacă am pierdut ceva, am pierdut pe mâna mea, echipa și mașina au fost la înălțime. Reproșul meu cel mai mare e că pe ud am fost mult prea precaut și de aici poziția în clasament. ” 

Bogdan Marișca “Așa cum am anticipat, a fost o cursă grea pentru că, Clujul este un traseu foarte rapid și pe ploia care s-a abătut asupra noastră, a fost mult mai complicat. De aici și numărul de incidente din aceste zile și suntem bucuroși că nu a fost nimic grav. Suntem mulțumiți, nu aveam pretenții pentru primul loc pentru că Simone a avut alt ritm, ca de obicei. Din cauza ploii a trebuit să mergem tare, dar cu atenție, un mix pe care este greu să îl ții sub control. Sprijinul Primăriei Cluj-Napoca și al Consiliului Județean, precum și al tuturor partenerilor, a fost esențial și le mulțumim tuturor. Așa cum le mulțumim și tuturor fanilor noștri!”

Transilvania Rally  a fost cel mai greu raliu din acest an competițional. Vremea a dat peste cap orice strategie făcută de concurenți și a influențat determinant desfășurarea competiției. Am avut parte de  ieșiri în decor și de probe anulate, dar etapa clujeană s-a terminat cu bine, fără incidente majore. 

Marco Tempestini – organizator și team manager Napoca Rally Academy: „ Sunt încântat de tot ce s-a întâmplat în aceste două zile la Cluj-Napoca, de numărul mare de echipaje care s-au înscris. Este important  ca lumea să înțeleagă că trăim o perioadă diferită,  că a trebuit să respectăm alte reguli. Cei de la FIA ne-au lăudat și spun că etapa de la Cluj ar putea deveni o etapă de campionat european. Suntem și acum candidați, dar putem să devenim cu adevărat o etapă europeană în 2-3 ani.  Sunt mulțumit pentru organizare, pentru toată echipa și pentru tot motorsportul românesc. Transilvania Rally este cunoscut ca un raliu “altfel” și mult mai dificil și se pare că a vrut să ne pună la încercare din toate punctele de vedere. Vremea în a doua parte a zilei de sâmbătă, a fost foarte dificilă și greu de gestionat și așa au început și incidentele. Ne bucurăm că, într-un fel sau altul, am ajuns la final fără nicio problemă majoră.

Mulțumim tuturor celor implicați pentru înțelegere și susținere!

Ne vedem în 2021!

Total Transilvania Rally 2020 powered by Ford Performance mulțumește pentru susținere partenerilor oficiali: Total, Banca Transilvania, Ford BT Leasing, OMV Maxx Motion, DeLonghi, Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca, Visit Cluj, Ministerul Tineretului si Sportului și Napoca Rally Academy. 

Nu am fi putut organiza acest raliu fără sprijunul: Consiliului Județan Cluj, Narativo, Europa FM, Autorally.ro, Casa de Vinuri Ziag, Monster Energy, Apuseana, Cert Transilvania, Pahumi și Caravana Veseliei.