Recomandarile pilotilor pentru probele Transilvania Rally 2014

Marco Tempestini ne face o scurta descriere a PS Tarnita “Banca Transilvania”, accentuand caracteristicile prinicipale ale probei speciale.

“Cred ca este una din cele mai tehnice probe de asfalt din Romania, secvente de virajele lente si rapide, lungi si scurte, cu suprafete total diferite, din punctul de vedere al aderentei: ciment la inceputul probei, extrem de alunecos si daca este uscat si mult mai dificil daca ploua, asfalt este foarte uscat la mijlocul probei, cu multe denivelari, care vor pune multe dificultate pilotii. Iar la sfarsitul probei este asfalt cu mult pietris pe partea de urcare de la mina pana in Marisel, o bucata foarte rapida dar cu aderenta foarte scazuta.

Daca ploua proba devine si mai dificila, find ca se vor formeaza multe balti, iar aderenta este scazuta aproape peste tot.

Alta caracateristica a acestei probe sunt virajele inselatoare si e  aproape imposibil sa mergi tare la vedere, asa ca relatia pilot/copilot este decisiva daca vreai sa scoti un timp bun pe Tarnita.

Din pacate, pentru public, accesul pe proba este mai dificil. In mod normal, publicul poate intra pe proba pe la start sau sosire, dar anul acesta proba este mai lunga cu aproape un kilometru si jumatate, partea noua find la inceput. Este pentru prima oara cand se foloseste aceasta portiune in raliu si aici este mai usor de ajuns pentru public si este si un pasaj foarte interesant.

Alte zone de interes pe aceasta proba sunt: podul “lui Danny” la 2 km de la startul probei, intresectia unde incepe urcarea spre Marisel, aproape la mijlocul probei, “celebrul” ac de par larg de stanga spre sfarsitul probei si portiunea rapida care urmeaza imediat dupa.”

 

Proba Speciala de la Floresti “Compexit” ne este descrisa de Geroge Morar, fiind una dintre probele cu cea mai mare vizibilitate pentru publicul iubitor al motorsportului:

“Proba speciala Floresti face parte din categoria probelor foarte accesibile publicului. Aceasta incepe chiar la iesirea din cartierul Grigorescu si se termina la intrarea in localitatea Floresti. Acest lucru ofera un acces usor pe proba al spectatorilor chiar si fara masina. Cadrul natural ofera vizibilitate excelenta. Pe tot parcursul probei pe dealul din partea dreapta a drumului se poate sta ca intr-o tribuna naturala de unde se poate vedea aproape in intregime proba in conditii de siguranta deplina. Proba Floresti este considerata proba spectacol a celei de-a doua zi de raliu si la asta contribuie si faptul ca se desfasoara in intregime pe macadam. Se pot vedea doua treceri pe proba intr-un interval mic de timp, dupa care se poate ajunge foarte usor la super speciala din parcarea Polus Center. Proba are multe din ingredientele care ar putea-o face o proba spectacol de referinta in campionatul nostru asa ca va invitam sa o descoperiti.”

 

Fostul campion al CNR ne descrie una dintre probele sale preferate. Bogdan Marisca ne explica de ce aceste probe, PS Faget Garmin / PS Ciurila Garmin, sunt printre preferatele sale:

 

“Este una dintre probele cele mai dificile din campionat si aceasta pentru ca este prima proba mixta, asfalt/macadam, care va fi parcursa cu set-ul de asfalt. Este o proba spectaculoasa, in care se poate gresi foarte usor si in care, daca nu esti atent, poti pierde mult timp.

Este o proba foarte buna pentru spectatori, in care poti vedea evolutia echipajelor atat pe asfalt, cat si pe macadam. Cea mai buna locatie este exact intersectia dintre cele doua, pentru ca este o zona dinamica si in care vizibilitatea este foarte buna. In plus, zona va fi amenajata special pentru spectatori cu locuri pentru picnic. La toate acestea se mai adauga si faptul ca proba este parcursa de doua ori intr-un interval de timp relativ scurt, o data pe zi si o data pe noapte !

Ma astept ca si anul acesta sa fie un public numeros pe aceasta proba si sa fie un spectacol placut. “

 

 

George Morar ne descrie proba speciala de la Rasca, punctand diversitatea si complexitatea probei:

“Proba este foarte interesanta si complexa din punct de vedere sportiv pentru ca sunt combinate doua tipuri de drum: pe prima parte a probei drumul este lat cu asfalt denivelat, iar a doua este ingusta pe un asfalt nou si foarte bun cu cateva varfuri de panta foarte interesante. A doua parte este exact ca o proba de Campionat Mondial sau European si seamana foarte tare cu unele din probele de asfalt din Raliul Cataluniei. Prin urmare pentru cei impatimiti de febra raliurilor care vor sa vada viteza pura aceasta este proba “de vazut”. Exista multe locuri de parcare si spectatori au numeroase zone de unde pot urmari spectacolul in siguranta. Se poate lasa masina si in afara probei, in localitatile Rasca sau Manastireni, dupa care spectatorii pot ajunge sa urmareasca si super speciala din parcarea Polus Center.”

 

 

In fine, Simone Tempestini, face o scurta prezentare a Probei speciale de la Belis, unde cea mai mica greseala a pilotilor inseamna abandon. Spectacolul este garantat afirma juniorul NRA:

“Proba speciala Belis a fost inclusa in programul raliul pentru prima oara in 2013 si se va tine in acelasi sens la Transilvania Rally 2014. Este o proba de lungime medie, are 13 km de asfalt bun fara denivelari,  foarte tehnica. Drumul este destul de ingust, cu o latime intre 3 si 5,5 metri. Trebuie sa fii foarte precis si aici nu-ti poti permite nici cea mai mica gresala! Sunt cocoase cu puncte fara vizibilitate si multe poduri de beton care pot deveni periculoase. Dictarea trebuie sa fie perfecta si daca nu ai incredere in ea inseamna secunde pierdute. Este o proba grea unde o greseală inseamna automat abandon!

Pentru spectatori, chiar la sfarșit este un ac de par strans si ingust unde se pot vedea abilitatile pilotilor; sau pe mijlocului probei este un platou unde se poate parca masina. Este o parte de viteza cu vizibilitate buna, masinile o sa treaca de o cocoasa incepand o coborere abrupta, se poate aprecia stabilitatea masini si tupeul echipajelor! Aceasta varianta obliga spectatori sa ramana pe proba de cand se Inchide circulatia pana se deschide!

Este situata intr-o o locatia superba in mijlocul padurii, iar drumul este frumos atat pentru concurenti cat si pentru fanii de pe margine. O proba care merita vazuta!”

  Editia din 2014 a Transilvania Rally este sustinuta de: Banca Transilvania, Kremsmueller Romania, Compexit Trading, dealer oficial Skoda in Cluj-Napoca si de Garmin. Organizatorii Transilvania Rally au ales sa creasca nivelul de securitate si in ceea ce priveste, masina de concurs. Echipajele participante la etapa IV-a din CNR, Transilvania Rally vor fi monitorizate prin sisteme GPS, oferite de Evo GPS.