Cu gândul la atingerea obiectivului, trecerea în ERC, spaniolii vin la Transilvania Rally pentru a detrona un campion.

Echipajul format din Édgar Vigo și Fátima Ameneiro, campioni ai Spaniei la grupa N, și-au reconfigurat traseul pentru a ramâne la conducerea clasamentului TER 2WD și își păstraza vie speranța de a face saltul în Campionatul European de Raliuri – ERC.
“Toate punctele sunt importante și scopul nostru este să obținem o clasare cât mai buna pentru a merge mai departe în Antibes și să luptăm cu trofeul 2WD, pe masă. Principalul nostru adversar în campionat este Alexandru Filip. Lupta directă va fi interesantă deoarece el “aleargă” pe teren propriu” a declarat Édgar Vigo.

După câțiva ani petrecuți în Campionatul Spaniol de Raliuri, tineri dar cu o experiență de 19 ani în competiții, Édgar Vigo și Fátima Ameneiro sunt foarte fericiți să ia startul la prima competiție internațională: “Înscrierea și participarea la Total Transilvania Rally 2020 powered by Ford Performance, este pentru noi împlinirea unui vis. Ne bucurăm de o nouă experiență, dar avem un obiectiv de atins. Noi locum în Ferrol, în regiunea Galicia din nord-vestul Spaniei, iar acesta este renumită pentru drumurile înguste și abrupte și într-adevăr, ne bucurăm mai mult pe astfel de probe. Cel mai important pentru noi acum este să știm unde asfaltul, de la Transilvania Rally, este mai abraziv sau moale și să evitam locurile tipice pentru o posibilă accidentare. Am urmărit pe site-ul vostru videourile cu probele și ne-au ajutat, dar odată trecuți de “recce”, sperăm să vă înțelegem și mai configurația.”

Hispanicii ar fi trebuit să vină în premieră la Cluj-Napoca cu noul Peugeot 208 Rally 4, noua configurație de R2 din 2020. Din păcate, atât pentru ei cât și pentru noi, mașina nu a fost gata la timp: “Este o mașină uimitoare și suntem cu adevărat mulțumiți de performanța ei, dar, din păcate, nu e gata pentru a putea participa la Transilvania Rally cu acest model. Vom veni cu Peugeot 208 R2 tradițional. Experiența noastră cu mașina veche este foarte bună și anul trecut am câștigat 2WD în Spania pe aceeași mașină.”

Din cauza pandemiei, “fenezii” au avut obstacole destul de grele de trecut. În prima parte a anului le-a fost destul de dificil să își stabilească bugetul, iar cu nesiguranța organizării diferitelor etape din TER sau ERT, echipajul Édgar Vigo și Fátima Ameneiro și-a schimbat din mers strategia: “Anul acesta este însă foarte diferit, este un an al oportunităților. Pentru noi, prima probă a fost bugetul nostru. Ne-ar fi fost destul dificil să participăm la o competiție în România dacă campionatul TER ar fi rămas în aceeași configurație ca și 2019. Tour Euroepan Rally au rămas cu doar 4 curse, una dintre ele în Ferrol, așa Transilvania Rally a devenit opțiunea noastră. Sportul trece printr-un moment de schimbări și toată lumea trebuie să-și schimbe obiceiurile. Este un moment dificil, dar suntem siguri că vor timpuri mai bune. Trebuie să ne ținem ochii deschiși, să privim departe și să definim bine țelul, pentru a scoate cele mai bune rezultate din acest moment.”


Total Transilvania Rally 2020 powered by Ford Performace mulțumește pentru susținere partenerilor oficiali: Total, Banca Transilvania, Ford BT Leasing, OMV Maxx Motion, DeLonghi, Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca, Visit Cluj, Ministerul Tineretului si Sportului și Napoca Rally Academy. Nu am fi putut organiza acest raliu fără sprijunul: Consiliului Județan Cluj, Narativo, Europa FM, Autorally.ro, Casa de Vinuri Ziag, Monster Energy, Apuseana, Cert Transilvania, Pahumi și Caravana Veselie.