Despre probe

PS 1 Căpușu Mare

Pentru mine este una dintre cele mai frumoase probe din campionatul nostru atât în configurația această cât și la vale. Fiind prima proba a raliului, o va face și mai interesantă deoarece fiecare dintre noi dorim să avem un ritm cât mai bun pentru a începe cu dreptul această cursa. Sunt multe locuri spectaculoase, de mare viteză, de la care eu cred că merită văzute pe această proba. Alegând acesta specială, fanii au posibilitatea de a ajunge în timp util și pe proba Floreșți, care de asemenea va fi foarte spectaculoasă la lumina farurilor.

Norbert Maior, pilot

PS 2/6 Beliș

 Proba Beliș, de când a început să facă parte din Telekon Sport Transilvania Rally powered by Ford și în fiecare an de atunci, a devenit o proba importantă în stabilirea clasamentului general. Este o proba care întotdeauna mi-a plăcut și a fost și una printre primele probe pe care le-am câștigat în cadrul unui raliu din România. Este destul de îngustă, foarte virajata, dar în același timp o proba fluență în care poți ajunge la viteze foarte mari în cursa, viteze pe care în timpul recunoasterilor, greu ți le-ai închipuit. În 2018, această proba are parte de o schimbare și anume, aceea că se va parcurge în sens invers, cu sosirea înspre satul Beliș. Această cred că va fi o schimbare care va aduce un plus valoare, mai ales pentru piloți, fiindcă partea aceea care în anii trecuți era greu de gestionat pentru frâne, fiind o coborâre la finalul probei, foarte solicitantă pentru materialul de concurs, acum va fi la început de proba și în urcare, iar a două jumătate a probei va fi cheie pentru un ritm bun.

Simone Tempestini, pilot

PS 3 Tarnița

 Tarnița este cea mai lungă proba a raliului cu cei 24,97 de kilometri. O proba foarte tehnică cu ruperi de ritm, de viteză în coborâre, asfalt cu aderența schimbătoare, risc de până în multe locuri. Una peste altă această proba va avea un cuvânt greu de spus în clasamentul final al Telekom Sport Transilvania Rally powered by Ford. Alegerea optimă a cauciucurilor va fi extrem de importantă, concurenții ajung pe Tarnița, după alți 34 de kilometri de proba specială. O proba de raliu adevărată!

Borbely Karoly, copilot

 

PS 4/9/10 Florești

 Proba Florești denumită de mine și „probă spectacol ” de la Telekom Sport Transilvania Rally powered by Ford este una din puținele probe unde spectatorii pot vedea aceeași mașina de concurs de 3 ori sau mai bine zis aproape pe toată durata celor 7km .
Este o probă de tip circuit unde fiecare mașina revine odată prin punctul de unde a luat startul. Acest lucru face deliciul publicului de a vedea o probă frumoasă și complexă având atât viraje lente și tehnice dar și viraje de viteză.

Florin Tincescu, pilot

PS 5/11 Valea Fericirii

 Valea Fericirii a fost introdusă în traseul raliului pentru prima dată în 2014 și este o proba deja cunoscută a Telekom Sport Transilvania Rally powered by Ford. Pentru spectatori, această proba oferă atât secțiuni de viteză mare, cât și viraje lente, murdare, sau înguste, așa că spectacolul este garantat! Atracția probei constă în componentă ei: o parte tehnică și îngustă la început, unde nu ai loc să greșeșți, și o parte mai lată și mai rapidă pe final, care făcea parte mai demult fosta proba Dangau.

Sergiu Itu, copilot

PS 7/12 Mănăstireni

 Fiind una dintre cele mai rapide probe ale Telekom Sport Transilvania Rally powered by Ford, cu multe vârfuri de pantă urmate de viraje mascate, Manastireni necesită o dictare cât mai exactă și multă încredere între pilot și copilot. Dacă comunicarea funcționează corespunzător și poți găși un ritm bun, cei aproximativ 9 km ai acestei probe pot fi o adevărată plăcere. Porțiunea proaspăt asfaltată de la start este una dintre favoritele mele, însă va fi nevoie de multă atenție, deoarece pe aproape toate interioarele de viraj există pietre ascuțite, care vor ajunge cu siguranță pe trasă ideală, putând cauza derapaje nedorite sau pene de cauciuc. După intersecția cu drumul județean, urmează o înșiruire de viraje rapide unde e nevoie de mult curaj, aici putând fi câștigate secunde pretiose.”

Mihnea Muresan, pilot

 

PS 8/13 Dângău

 Din punctul meu de vedere e cea mai grea și complexă proba din campionat. Are o viteză medie ridicată, aproape de limita maximă admisă, ceea ce înseamnă că orice greșeală costă scump, iar asta se traduce într-o presiune suplimentară, care se simte… Are multe zone care seamănă una cu altă, viraje mascate, alternanțe rapide, urmate de capcane, practic toate ingredientele unei probe de „calibru”. E genul de proba care poate face diferența, e nevoie de o concentrare maximă și e în egală măsură dificilă atât pentru pilot cât și pentru copilot, pentru că are puține momente de respiro și acelea sunt scurte.

Bogdan Marișca, pilot

PS14 – SS Cluj Arena

 Ediția de anul trecut a dovedit că am ales corect acest traseu care înconjoara inima sportul clujean. Existe pe acesta proba toate ingredientele unui spectacol adevărat, derapaje, viteză de vârf, frenarile la limita, tehnicitatea virajele. Pentru securitatea publicului în 2018 am făcut o mică modificare, așa că intrarea în parcarea de la Hotel Sport va fi diferită și am predispus tot acolo: un despărțitor de benzi pentru cine întră și cine iese din acea parcare. Astfel nu mai există nici măcar teoretic, riscul că doi concurenți să se poată “întâlni” în acea parcare. Numărul mare de spectatori prezeti anul trecut pe probe, felicitările primite atât din partea concurenților străini și a celor din țară ne fac siguri că Telekom Sport Transilvania Rally powered by Ford va a fi un spectacol pe cinste.

Marco Tempestini