Bogdan Marisca, lider dupa prima zi

Bogdan Marisca

Echipajul clujean Bogdan Marisca/Sebastian Itu conduce in clasamentul general al Transilvania Rally, dupa prima zi a competitiei.

Beneficiind din nou de serviciile vechiului Mitsubishi Evo IX, Bogdan Marsica, ajutat si de o inspirata alegere a pneurilor, a castigat doua dintre cele trei speciale ale zilei de vineri, chiar daca masina este inscrisa la clasa 3. El s-a impus in ambele treceri pe “Faget” si chiar daca a pierdut cateva secunde pe superspeciala din Piata Unirii, a incheiat ziua pe prima pozitie, la mai mult de 10 secunde in fata ocupantului pozitiei secunde.

Gergo Szabo

Pe locul doi in clasamentul raliului a incheiat ziua de vineri echipajul Gergo Szabo/Karoly Borbely, in ciuda unor probleme tehinice.

Pilotul maghiar a terminat prima proba cu un disc de frana spart, a parcurs astfel si superspeciala din Piata Unirii, iar apoi, pe trecerea de noapte pe “Faget”, a ramas si fara a cincea treapta a cutiei de viteze a Mitsubishi-ului Evo X R4 (clasa2). Mecanicii au reusit insa sa schimbe cutia de viteze in cele 45 de minute ale parcului de service de la finalul primei zile, astfel incat pilotul maghiar ataca ziua secunda cu o transmisie functionala.

Pe locul trei s-a clasat un alt pilot maghiar, Csaba Spitzmuler, alaturi de copilotul sau, Tamas Szoke.

Cel mai constant echipaj din aceasta editie de campionat nu s-a dezmintit si, fara sa acuze vreo problema se mentine la 17,2 secunde de lider.

Locul patru a fost adjudecat de un alt echipaj clujean care alearga la clasa 3, Edwin Keleti/Boondi Csomortani, urmat de campionul national en-titre, Valentin Porcisteanu, care, alaturi de copilotul sau Dan Dobre, ocupa prima pozitie a clasamentului general al campionatului dupa primele trei etape disputate. Porcisteanu s-a plans de reglajul defectuos la bateria suplimentara de faruri pe proba de noapte.

Pe sase era la finalul zilei de vineri francezul Francois Delecour, care s-a instalat, astfel, in fotoliul de lider in clasamentul masinilor cu doua roti motrice cu al sau Renault Megane RS N4. Pozitia a saptea la general este ocupata de Marco Tempestini, care a acuzat probleme la ambele treceri pe “Faget”: la prima trecere, probleme la franele Subaru-ului WRX STi R4, iar la a doua trecere, cea de noapte, un reglaj nefericrt al farurilor.

Dan Gartofan nu a reusit in prima zi a Transilvania Rally decat un loc 8 si are de recuperat sambata 27,9 secunde.

Sambate este, insa, ziua cea mai lunga, cela 7 probe speciale programate insumand peste 107 kilometri. Probele “Tarnita”, “Calatele” si “Dangau” vor fi parcurse de cate doua ori, iar dupa-amiaza, de la ora 18,10, este programata o noua superspeciala, de aceasta data desfasurata in parcarea Polus Center.

Festivitatea de premiere este programata la ora 21,30, tot in parcarea Polus Center, in cadrul unui concert sustinut de trupa “Sistem”.

Transilvania Rally se desfasoara sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv si este organizat cu sprijinul Primariei si al Consiliului Local Cluj-Napoca, Consiliului Judetean Cluj si este sustinut de partenerul oficial Autonet Mobility Show, partenerii Autoworld distribuitor Volkswagen si Audi, Ursus Fara Alcool, Polus Center Cluj, Porsche Finance Group, Grand Hotel Napoca, Lunchbox, Publisys, Webleaf, VHO Group.

Partenerii media ai evenimentului sunt Transilvania Live, Transilvania Look, Kiss FM, 24 Fun, Zile si Nopti, Radio Cluj, Autorally, Auto Motor si Sport, RallyMagazin.ro.

Credit foto: rallyphoto.ro

23 iunie 2012

Download Comunicat de Presa Transilvania Rally – Nr. 7.DOC